diumenge, 13 de desembre del 2009

Els WebQuests

Hola a Tots!!!




Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.


He escogit un webQuest anomenat el monstre del llac Ness, aquesta pàgina web pertany a l’assignatura d’anglès dels estudiants de 3r de primària del CEIP Sant Wallalbonso, niebla (Huelva).


En aquest projecte els nens han de demostrar si el monstre del llac Ness existeix o si solament és una llegenda. Per començar a investigar els alumnes s’han de repartir en grups de sis.

  • Dos membres del grup seran els biòlegs i investigaran la possibilitat de l’existència d’una criatura així.
  • Dos membres del grup seran periodistes i es documentaran sobre les aparicions del monstre durant la història.
  • Dos membres del grup seran criptozoólegs i investigaran les possibilitats que hi ha de predir la existència d'un monstre així abans que la zoologia, basant-se en testimonis, llegendes…

Després, els nens tindran que posar en comú el material que han trobat i arribar a una conclusió sobre l’existència del monstre.


Per finalitzar, es presentarà un dossier amb text, imatges…, i amb una conclusió sobre si creuen o no de la seva existència.


M’ha agradat molt aquest projecte ja que els nens treballen una matèria determinada d’una forma més dinàmica i divertida.


La professora ha utilitzat una història que inclou elements fantàstics com els monstres que criden l’atenció dels nens. Aquest element pot motivar la recerca.


En definitiva, aquesta forma de treballar m’ha agradat molt ja que permet que els nens aprenguin diferents conceptes que els poden resultar més avorrits, alhora que utilitzen les noves tecnologies.

Això és tot!!

Salutacions!

1 comentari: